Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
До оглядів практики Суду справедливості ЄС увійшла низка цікавих справ. Верховний Суд оприлюднив огляди практики Суду справедливості ЄС (рішення за травень і червень 2024 року) із зазначенням описів ключових обставин справ та обґрунтування Суду.
7 травня 2024 року Суд справедливості ЄС ухвалив рішення у справі NADA and Others, C-115/22 на підставі звернення за попереднім рішенням незалежного арбітражного комітету в Австрії, яке відхилив, адже цей орган не відповідав критерію незалежності, необхідному для того, щоб вважатися «судом або трибуналом» у розумінні ст. 267 Договору про функціонування Європейського Союзу.
Так, Суд справедливості ЄС нагадав свою усталену судову практику в цій сфері, згідно з якою для визначення того, чи є відповідний орган «судом або трибуналом» у розумінні ст. 267 ДФЄС, що є питанням, яке регулюється виключно правом ЄС, Суд ураховує низку факторів, inter alia, чи створено орган на підставі закону, чи є він постійним, чи є його юрисдикція обов'язковою, чи є його процедура двосторонньою [inter partes], чи застосовує він норми права та чи є незалежним. Крім того, національний суд може передати питання на розгляд Суду лише тоді, коли є справа, що перебуває на його розгляді, та якщо він покликаний ухвалити рішення в провадженні, яке має привести до ухвалення рішення судового характеру. Відповідно, доцільно визначити, чи може орган передати справу до Суду на основі критеріїв, що стосуються як складу цього органу, так і його функцій. Стосовно арбітражного комітету Суд справедливості ЄС вказав, що в регламенті цього комітету щодо Закону про антидопінг зазначено, що його члени є незалежними при виконанні своїх обов'язків і що вони підпорядковуються принципу неупередженості. Проте згідно із Законом про антидопінг членів комітету призначає Федеральний міністр з мистецтва, культури, державної служби і спорту на 4 роки з правом переобрання. Вони можуть бути відкликані достроково «за наявності серйозних підстав», при цьому такі підстави в національному законодавстві не визначені. Зокрема, незмінюваність членів комітету не гарантується жодною конкретною нормою. Окрім того, рішення про звільнення членів комітету приймається виключно Федеральним міністром з мистецтва, культури, державної служби і спорту, тобто представником виконавчої влади, без заздалегідь встановлених чітких критеріїв і гарантій.
За посиланням:https://sud.ua/uk/news/sudebnaya-praktika/317948-zaschita-personalnykh-dannykh-i-sudebnoe-sotrudnichestvo-vs-obnarodoval-obzory-praktiki-suda-spravedlivosti-es