flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Тлумацького районного суду Івано-Франківської області

 

 

КОМУНІКАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ

Тлумацького районного суду

Івано-Франківської області

на 2021-2024 роки

 

 

Зміст

 

  1. Вступ.
  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.
  3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.
  4. Стан зв’язків з громадськістю суду.
  5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії.
  6. Цільові аудиторії.
  7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.
  8. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності.

 

 

  1. Вступ

 

 Комунікаційна стратегія Тлумацького районного суду Івано-Франківської області (далі – суд) є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік, покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог із суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України.

Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах.

 

  1. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду: наявний досвід і здобутки

 

Тлумацький районний суд Івано-Франківської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадженню сучасних інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, налагодження роботи вебсайту суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості через засоби масової інформації, вебсайт суду, соціальні мережі, навчання, бесіди, лекції, круглі столи, брифінги, тренінги.

На сьогодні суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Унаслідок цього вдалося досягти стабільності кадрового складу суду, формування згуртованої професійної команди працівників суду, покращення надання якісних та професійних судових послуг громадянам.

У Тлумацькому районному суді Івано-Франківської області існує налагоджена система обміну досвідом практики ведення судових засідань.                

У приміщенні суду працюють інформаційні стенди, на яких подається інформація для відвідувачів суду. За їх допомогою відвідувачі мають можливість ознайомитися з списками справ, призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду тощо.

Тлумацький районний суд Івано-Франківської області демонструє відкритість своєї роботи, веде планову, системну комунікаційну діяльність у двох напрямках:

Внутрішній – робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їхніх професійних і комунікативних навичок, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду;

Зовнішній – інформування суспільства про роботу суду, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення науковців до обговорення проблем судочинства, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики та стажування у суді тощо.

Планування комунікаційних заходів ведеться з урахуванням результатів опитувань думки громадян, які проводяться серед відвідувачів суду щодо оцінки якості роботи суду та вирішення проблем, які виникають у них при відвідуванні  приміщення суду.

 

  1. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення

 

Функціональна придатність приміщення суду для здійснення якісного правосуддя відмінна.

У Тлумацькому районному суді Івано-Франківської області налагоджена співпраця з засобами масової інформації – газетою «Злагода». В штатному розписі суду відсутня посада прессекретаря.

Функції прессекретаря покладено на консультанта суду.

Спілкування зі ЗМІ здійснюється через пресрелізи, повідомлення для преси, підготовку інтерв’ю керівництва і представників суду, організацію круглих столів, семінарів, пресконференцій та інше. У суді потрібно вирішити питання про обладнання міні пресцентру.

Пресконференції, зустрічі з представниками ЗМІ, які проводяться у робочих кабінетах або випадкових приміщеннях, не сприяють формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності, створюють проблеми у спілкуванні з журналістами.

Не сприяє налагодженню постійного зацікавленого діалогу суду із громадськістю низький рівень загальної правової культури населення регіону. Це є однією з причин невідповідних запитів до працівників суду, недовіри до діяльності суду, що створює дискомфортні умови перебування у приміщенні як самих громадян, так і працівників суду. Як наслідок – формується негативне ставлення до суду загалом.

 

  1. Стан звязків з громадськістю суду

 

Тлумацький районний суд Івано-Франківської області має постійну співпрацю з місцевими та регіональними представниками ЗМІ, забезпечення якої входить до повноважень особи, яка виконує функції прессекретаря. Систематично висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний інтерес.      

Тлумацький районний суд Івано-Франківської області постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці вебпорталу «Судова влада України».

Окрім того, суд системно веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей суддів та працівників апарату суду з різними правозахисними організаціями, професійними аудиторіями, молоддю – студентством, школярами. При виникненні потреби – організовуються зустрічі з актуальними цільовими аудиторіями. Інформаційно-просвітницька робота координується з органами державної влади, громадськими організаціями.

 

  1. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

 

Мета комунікаційної стратегії Тлумацького районного суду Івано-Франківської області – формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи Тлумацького районного суду Івано-Франківської області як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

Основні цілі комунікаційної стратегії:

1) забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;

2) переконання широкої громадськості щодо важливості їх підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;

3) підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікаційної діяльності за межами судової влади;

4) підвищення рівня обізнаності громадян регіону щодо специфіки, особливостей і змісту діяльності суду;

5) підвищення авторитету судді та працівника апарату суду в суспільстві;

6) покращення відносин зі ЗМІ, лідерами громадської думки, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування в інтересах побудови правової держави;

7)підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;

8) визнання престижною роботу в суді, профорієнтація молоді.

 

  1. Цільові аудиторії комунікаційної діяльності суду

 

Відповідно до цілей та актуальних проблем Тлумацького районного суду Івано-Франківської області, цільовими аудиторіями є:

Внутрішні:

1) професійні судді;

2) судді у відставці;

3) працівники суду.

Зовнішні:

1) відвідувачі суду;

2) професійні організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку (представники малого та середнього бізнесу тощо);

3) члени кредитних спілок і спілок ошуканих вкладників;

4) правозахисні організації;

5) посадові особи виконавчої влади;

6) посадові особи місцевих органів влади;

7) науково-експертне середовище;

8) студентство;

9) школярі загальноосвітніх шкіл та інтернату;

10)працівники ЗМІ.

На сьогодні, попри вирішення актуальних питань комунікацій, для суду пріоритетними цільовими групами є: студенти, школярі, представники ЗМІ.

 

 7. Форми і засоби комунікацій з цільовими аудиторіями

 

Під час вибору каналів зв’язку із цільовою аудиторією необхідно обов’язково врахувати специфіку кожної окремої групи.

Обираючи засоби комунікації із учасниками судового процесу, потрібно розуміти, що ця група є найбільш численною та різноманітною, отже, краще було обрати канали, які є більш масовими, доступними широкому загалу.

Канали зв’язків із громадськістю:

Під час визначення каналів комунікації із представниками ЗМІ необхідно врахувати, що ця група є більш вузькою та спеціалізованою.                                                                  

Канали комунікації зі ЗМІ може бути обрано:

Обираючи засоби зв’язку зі студентами юридичних спеціальностей, звертається увага, що основною ідеєю співпраці з цією групою є популяризація роботи в суді з метою формування майбутнього високопрофесійного персоналу.

 

  1. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

 

Комунікаційна стратегія суду впроваджується з метою покращення зв’язків із громадськістю, встановлення змістовного та постійного діалогу із суспільством, доступності правосуддя, публічності судового розгляду.

За результатами реалізації Комунікаційної стратегії суду очікується зростання рівня довіри громадян до суду, підвищення авторитету судової влади шляхом поліпшення правової обізнаності населення про порядок захисту їхніх прав та інтересів у судах.

Громадяни мають сприймати суд як установу, покликану захищати їхні права. Звертаючись до суду, кожен громадянин має очікувати, що рішення суду, яким би воно не було, ухвалено неупереджено, виважено та на підставі норм закону.

Серед інших очікуваних результатів реалізації Комунікаційної стратегії суду можна назвати: